Možná budúcnosť elektromobility

Autor: Boris Marko | 26.9.2019 o 9:00 | Karma článku: 0,00 | Prečítané:  823x

Existuje množstvo návrhov, štúdií a projektov ohľadne budúcnosti nabíjania elektromobilov, stačí len zmena myslenia.

V roku 1982 sa firmy Philips a Sony dohodli na vytvorení spoločnej platformy ukladania dát a vyvinuli kompatný disk. CD-čka nahradili diskety a stali sa univerzálnymi dátovými nosičmi.

V roku 1998 sa 5 IT firiem zhodlo na vytvorení spoločných štandardov novej formy bezdrôtovej komunikácie a vznikol Bluetooth, technológia, ktorá nám uľahčuje každodenný život a nachádza sa prakticky v každom IT zariadení.

V roku 202… sa dve-tri najväčšie automobilové spoločnosti dohodnú na vytvorení spoločnej platformy, resp. štandardov ohľadne autobatérií. Zjednotia sa rozmery, umiestnenie, spôsob výmeny atp. a nastane nová éra elektromobility:

-bežné “benzínové”pumpy sa premenia na nabíjacie stanice, je len potrebné priviesť dostatočné množstvo elektriny a namiesto podzemných palivových nádrží vytvoriť priestor na nabíjanie a uskladnenie autobatérií

-nabíjacie stanice na rozdiel od bežných púmp je možné postaviť prakticky kdekoľvek, stačí priviesť na dané miesto elektrinu; a naopak, miesta s dostatočným množstvom elektriny (solárne, veterné elektrické polia) si môžu na mieste postaviť nabíjaciu stanicu

-automobilky pri vývoji automobilu nebudú musieť uvažovať nad novým dizajnom a umiestnením batérií, miesto/priestor (najlepšie v rámci podvozku) bude daný štandardne  

-vodičom odpadne otravná povinnosť nabíjania cez káble/zástrčku

-zvýši sa akčný rádius automobilu, vodiči nebudú musieť tŕpnuť, či nájdu po ceste voľný nabíjací stojan, prípadne či im batéria vydrží až do cieľa

-oproti klasickým čerpacím staniciam sa zvýši efektivita celého procesu = automobil príde, resp. bude navedený na nabíjacie miesto, vybitá batéria sa automaticky vyberie, vloží sa nabitá  a v priebehu pár sekúnd auto pokračuje v jazde. Vybitá batéria sa po teste funkčnosti presunie do nabíjacieho priestoru a po nabití bude uskladnená, pripravená na ďalšie použitie

-teoreticky sa dá uvažovať o znížení počiatočnej ceny elektromobilu – spotrebiteľ si zakúpi auto bez batérie, batériu si prenajme buď priamo s autom od výrobcu, alebo (napr. aj s kreditom = určitým množstvom elektriny) u niektorej zo spoločností prevádzkujúcej nabíjacie stanice

-okrem ekologického efektu najväčším benefitom bude zvýšenie aktraktivity vlastníctva elektromobilu.

Prirodzene to všetko jedine v prípade, že elektromobilita je v konečnom dôsledku naozaj elekologickejšia ako bežné, resp. alternatívne palivá,  ale to už je o inom.

 Čiže – stačí sa len dohodnúť a život sa zjednoduší.

Je však celkom možné, že sa mýlim, ako som na úvod napísal, existuje množstvo štúdií a projektov ohľadne budúcnosti nabíjania elektromobilov, napr:

https://www.theverge.com/2018/10/3/17933134/ev-charging-station-network-infrastrcuture-tesla

https://auto.sk/clanok/426-continental-bezdrutove-nabijanie

https://www.dnes24.sk/vo-svedsku-spustili-dopravu-buducnosti-elektro-dialnicu-pre-kamiony-244105

https://refresher.sk/53504-Vybudovala-sa-prva-elektrocesta-na-svete-Auta-cerpaju-energiu-priamo-z-jazdnej-drahy

 

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

Saková pred voľbami v tichosti zvyšuje platy policajtov cez príplatky

Osobný príplatok bude 120 eur, na západe krajiny 160 eur.


Už ste čítali?